Jag gillar att skriva, jag gillar mat och hälsa och jag har mycket kunskap och åsikter. Sååå... jag gjorde en ny blogg *fanfarer*.
Min gamla blogg handlade om hästar men det är inte roligt att fortsätta den bloggen utan häst.
 
Jag tänker mig att jag ska fokusera på hälsa, både fysisk och psykisk samt ha lite personliga grejer med. Åsikter i andra ämnen än mat och hälsa.
Jag ska försöka vara enkel och kortfattad i det jag beskriver. Pedagogisk liksom. Jag är rätt bra på det. Och jag är bra på att vara rolig, så det kan högst eventuellt förekomma ordvitsar, dålig humor och andra saker på låg nivå. Det får ni på köpet. Jag ska också frösöka stva rätt. Jag är så snabb.. på tangenterna.. så det blir ofta fel. Som ni märkte. 
 
Varför är jag så intresserad av mat då? Tja.. jag har någon slags bokstavskombination som gör att vissa saker bara fastnar. Oftast onödigt vetande (så klart) men det här får jag nog ändå räkna till nödvändigt vetande. Jag har några saker jag gärna nördar ner mig i. Hästar och ridning är en av dem. Mat och hälsa en annan. Kollektivtrafik är ett lite svalare ämne men ändå några nördvarningar där också. 
Jag är, så som de flesta andra hälsonördar, personligt engagerad också. Jag har en relation till det här (den enda relationen jag har för övrigt). Jag är nykter sockerberoende med en rad hälsoproblem kopplat till kosten sedan tidigare.
Jag tänker mig ett skrivupplägg som följer; jag påstår någonting eller berättar om ett val jag gör och så motiverar jag det med den kunskap/fakta jag har att frambringa. Jag kommer också att samla länkar till sidor där andra berättar om samma sak eller länkar till studier.
Jag gillar studier, det är bra i många lägen och det finns trovärdiga studier absolut.. men... det som fungerar i verkligheten är fan så mycket viktigare för mig än en vinklad studie någonstans ifrån. Förlåt för svärordet.
Så vad ska jag börja med? Vavavavavava? 

Kommentera

Publiceras ej